Egyéb járműveink
Egyéb leírással nem rendelkező járművek a klubban.
-BMW R35 katonai 1937
-BMW R12 1938
-BMW R25 1950
-BMW R50 1957
-BMW R69 1959
-BMW R60 1968
-BMW R45 1981
-BMW Isetta 1958
-Mercedes SL 450 1975
-Mercedes SL 230 1967
-Mercedes SL 190 1963
-Mercedes Ponton 190 1958
-Mercedes 250 SE Cabrio 1967
-Mercedes 380 SE 1980
-Indian Powerplus 1918
-Indian 1953
-Csepel 100/48 1949
-Velorex
-Simson Schwalbe 1973
-Volvo 164 1970
-Renault Gordini 1956
-Fiat 850 1970
-IMZ M72 1956
-Jawa 250 1970
-Honda CX 500 1981
Sziasztok!
Olvastam, hogy a fenti autókhoz nincs műszaki leírás.
A velorexhez küldenék.
Velorex típusok:
1 OS-KAR 1950 és 52 között gyártottak belőle 36 db-ot . 250cm3 Jawa motorral szerelték és 19 colos kerekkel.Magas elülső része különböztette meg a következő típustól.
2 OS-KAR 1952-54 között gyártottak belőle 130 db-ot . 250cm3 Jawa motorral szerelték és 19 colos kerekekkel.
3 Velorex OSKAR 54 1954-55 között gyártottak belőle 299 db-ot . 250cm3 Jawa motorral szerelték és 19 colos kerekekkel.
4 Velorex OSKAR 16 Velorex16/250 1955-63 között gyártottak belőle 4550 db-ot . 250cm3 Jawa motorral szerelték és 16 colos kerekekkel.
5 Velorex16/175 1963-64 között gyártottak belőle 8 00db-ot . 175cm3 Cz motorral szerelték és 16 colos kerekekkel.
6 Velorex16/350 1963-71 között gyártottak belőle 9450 db-ot . 350cm3 Jawa motorral szerelték és 16 colos kerekekkel.
7 Velorex435 O 1971-73 között gyártottak belőle 1380 db-ot . 350cm3 Jawa motorral szerelték és 4 db 12colos kerekekkel.
Műszaki adatok: Velorex16/350
Velorex 16/350 -Jármű méretei: hossz 3100 mm, szélesség 1400 mm, magasság 1240 mm -
Súly és teherbírás: Készenléti tömeg (teletankolva, szerszámokkal) 310 kg Hasznos terhelés: 190 kg, össztömeg 500 kg -
Elektromos berendezés: Elektromos berendezés feszültsége 12 V -
Sebesség specifikációk: Maximális sebesség vízszintes úton: 85 km/ óra Tartós sebesség: 60 km/ óra -
Motor: Kétütemű, három felömlős keresztöblítéses, kéthengeres, benzines, a vázban rugalmas szilent- blokkokkal rögzítve -
Hűtés: Közös tengelyről működő, a főtengely bal oldaláról szíjjal meghajtott két axiális ventilátorral működtetett kényszerhűtés -
Üzemanyag és levegőellátás: Jikov 2926 SD 14b karburátor Légszűrő szívástompítással -
Gyújtóberendezés: 2 db 12 V -os PAL-Magneton típusú gyújtótrafó PAL 14-7 RZ gyújtótrafó Dinastarter PAL-Magneton 12 V -150 W Feszültségszabályozó PAL-Magneton 12 V (150 W) – kézi indítás A dinastrteren kívül a motort kézi segédkarral is lehet indítani -
Váltó: Olajfürdőben úszó hidraulikusan működtetett lamellás tengelykapcsoló Váltó: a blokkban 4 sebesség előre, 4 sebesség hátra mely a hátramenet kapcsoló segítségével, a motor forgásirányának megváltoztatásával hozható működésbe Sebességfokozatok: I -3,17, II -1,98, III -1,42, IV -1,1
Primer áttétel: 1:1,62/29/47/ Primerlánc: 2×9,525×5,72 A váltó kézi karral kapcsolható -
Szekunder áttétel: 1:3,076/13/14/ lánc 1×15,875×9,65 -
Alváz: A csőváz merev egységet alkot -
Első felfüggesztés: Osztott lengővillás, acél rugókkal, melyeknek belsejében hidraulikus lengéscsillapító van elhelyezve Kivitelezése: acél csőből hegesztve -
Hátsó felfüggesztés: Motorkerékpár lengővillás, acél rugókkal, melyeknek belsejében hidraulikus lengéscsillapító van elhelyezve Kivitelezése: acél csőből hegesztve -
Kormánymű: Fogasléc, mindkét kerék összekötő rúddal összekötve, szilenblokkba ágyazva -
Fékek: Kézi és lábbal történő működtetés Fékbetétek minden kerékben Bowbenes működtetés -
Kerekek: Első gumiabroncs: 3,25×16, hátsó 3,50×16.
Üdvözlettel:
Faragó Imre